ENGLISH



ENTRADA 37. LAST WEEK
Congratulations children for your excellent work.

We arrived to the end of this difficult school term. Thank you families for your help and collaboration.

I suppose you are happy, me too!!

Have a nice summer holiday and we can start again in 
September. 
GOODBYE  EVERYBODY!!

(Enhorabuena chic@s por haber trabajado tan bien en este difícil trimestre que ya llegó a su fin. Gracias a las familias por vuestra ayuda y colaboración.
Supongo que estaréis contentos, yo sí.
Espero que tengáis unas vacaciones estupendas  y nos veremos en Septiembre).  

Rosa.


ENTRADA 36.Thursday, June 18th / Friday, June 19th 2020

Good morning children!
Welcome to the last lesson.

1. Today you are going to work in four exercises form the activity book.
(Hoy hacemos cuatro ejercicios del activity book).

page 57 and page 58.


Click here to listen to activity 11.
(Este es el audio del ejercicio 11).

2. Now you can check here.
(Y aquí puedes comprobar si lo has hecho bien).

Monkey Climb Palm Tree Stock Illustrations – 17 Monkey Climb Palm ...

GREAT WORK!!


ENTRADA 35.  Wednesday ,June 17th 2020

Good morning, children.
Welcome to our English lesson.
1. Today you are going to work in your activity book page 58.
(Hoy trabajamos en el activity book, ejercicios 7 y 8)

EXERCISE 7: Write the sentences in order. Use the colours.
(Ordena las frases y subraya de rojo, azul o verde)

EXERCISE 8: You have to draw the pictures on the island zone a, zone b,  zone c,.....
(Escucha y dibuja en cada zona de la isla)
Click here to listen.

2. you can check here.
(Aquí puedes comprobar cómo lo has hecho).

dingjiakemao Doormats Bath Rugs Outdoor Mat Adventure Pirate ...
GREAT WORK!!


ENTRADA 34. Monday, June 15th / Tuesday , June 16th 2020

Good morning children.
Time to practice some English.
Are you ready?  Yes!!!

1. First you have to review the last post to remember the new words 
where are the things?
(Lo primero será revisar las palabras que hemos aprendido en la clase anterior, ¿vale?.)

2. Now you are ready to work.
(Y así estaréis list@s para empezar) 

Click here

3. Now some writing on your notebooks.
Copy and translate the following sentences.
(Ahora en el cuaderno, copia y traduce las siguientes frases)

Example:
Hay un oso dentro de la cueva.
There is a bear in the cave.

ON THE ISLAND

   1. Hay una tortuga encima de la roca.
.......................................................
2. Hay un conejo detrás del árbol.
................................................
        3. Hay un caballo entre los dos árboles.
.....................................
    4.. Hay una ardilla junto a la cascada.
..........................................
5. Hay un pato dentro del lago.
................................
     6.Hay un perro delante de la palmera.
...........................................

4. You can check here.

( Aquí puedes comprobar tus respuestas)

Squirrel Pictures · Pexels · Free Stock Photos
squirrel


GREAT WORK!!!


ENTRADA 33. Thursday, June 11th / Friday, June12th 2020

Hello children!

Today you are going to learn some new words to say where are the things.
(Hoy vais a estudiar unas pocas palabras que sirven para decir dónde están as cosas)

1. Look t the book on page 55.

Click here to listen.

IN= dentro
ON= encima
NEXT TO= al lado de
OPPOSITE= en frente de
IN FRONT OF= delante de
BEHIND= detrás de
BY= NEXT TO
BETWEEN= entre dos cosas

2. Watch this videos to learn more.
(Observa estos videos para aprenderlo mejor)







3.Finally you copy the new words on your notebook.
(Terminas copiando las palabras nuevas en tu cuaderno)

WHERE ARE THE THINGS?

IN= dentro
ON= encima
NEXT TO= al lado de
OPPOSITE= en frente de
IN FRONT OF= delante de
BEHIND= detrás de
BY= NEXT TO
BETWEEN= entre dos cosas.


Cat in a box | Gatos, Caja para gatos, Loca de los gatos


GREAT WORK!!


ENTRADA 32. Wednesday, June 10th

Good morning, children.
Welcome to our English lesson.

1. Today we are going to practice some grammar.

THERE IS
THERE ISN'T
IS THERE...?

(Estas tres expresiones se usan para decir lo que hay o no hay en un sitio, o para preguntar)

There is a cave behind the waterfall
(Hay un cueva detrás de la cascada)

There isn't a lake on the island.
(No hay lago en la isla)

Is there a beach?
(¿Hay playa?)

Yes, there is.  No, there isn't.
(si, la hay)   /   No, no la hay).

2. Now you practice.
(Esta es la ficha para practicar)
click here.

3. When you finish you can check here
(Puedes comprobar qué tal lo has hecho).

Imágenes, fotos de stock y vectores sobre Than River | Shutterstock

GREAT WORK!!!



ENTRADA 31.Monday, June 8th / Tuesday, June 9th 2020

Good morning, children. How are you today?
Fine?

Today's lesson is the final story about the quest cup.
The children find the cup.
Hoy estudiaremos el último episodio del libro.
¡¡¡Por fin encuentran la copa quest!!

1. Look, listen and read the story on your pupil's book, 
page 52  and page 53.

Click here to listen.

2. Listen again and stop each sentence to repeat.

(Repite cada frase después de escucharla parando el audio poco a poco).

3. Now some writing.
Complete the summary.
Click here for the page.
(Aquí tienes un resumen de la historieta,
 tienes que completar con las palabras que faltan)

4. Finally you can check here.
( Y aquí tienes para comprobar qué tal lo has hecho)

How is it? Don't cheat!!!
(¿Qué tal? ¡No se hacen trampas, eh!)

Ten of the best collective nouns | Monkeys funny, Monkey world ...
GREAT WORK !!!



ENTRADA 30. Thursday,  June 4th / Friday, June 5th  2020 

Good morning, children.
Welcome to our English lesson.

Today we start unit eight "THE ISLAND" /di ailand/

1. Open your book on page 51.
Read and sing the song.
click here.

2. Time to copy the song.

Thursday, June 4th / Friday, June 5th
THE ISLAND
...........
...........
.........

Printable treasure maps for kids | Mapas de piratas, Mapa del ...


GREAT WORK!

ENTRADA 29. Wednesday,  June 3rd 2020 

Good morning, children. How are you today?

1. Let's practice some English on an interactive page.
(Hoy es una página sencilla, de LIVE WORKSHETS)
                                                 Click here

It's not necessary to send me the page, 
just click on "check my answers".
(No es necesario que me la enviéis, puedes ver tus resultados y si sale mal repetir haciendo click en el botín derecho del ordenador y dar a la opción "volver a cargar")

2. And here is an extra page.
If you want to listen to some more English.
(Aquí tienes una página extra,
 si quieres practicar un poco más,
voluntaria)

Click here.


Benefits of Studying in an International School | Primary School ...

                                                                        GREAT WORK!    


      ENTRADA 28.  Monday, June 1st 2020 / Tuesday, June 2nd 2020

Good morning . Welcome to our English lesson.

1. Today you are going to listen to a Spanish girl and a British boy talking about their meals timetable.
(Hoy escucharéis las diferencias en el horario de comidas entre españoles e ingleses).


CLICK HERE TO DOWNLOAD THE PAGE.
(Esta es la ficha)


Use this words to complete the exercise.
( Usa estas expresiones para completar el ejercicio)
two o'clock
eight o'clock
half past eight
 I have breakfast
six o'clock
half past twelve
nine o'clock
eight o'clock
ten o'clock
I get up

You can stop and repeat the listening  as many times you  need.
(Tienes que pausar y repetir el audio cuantas veces necesites)

2. Finally send me your exercise.
You can copy or print it.
(Enviarme el ejercicio para que lo revise personalmente, puedes copiarlo ó imprimirlo).

GOOD LUCK!!
cheerful-multi-generation-family-having-lunch-on-restaurant ...





ENTRADA 27. Thursday,  May28th / Friday, May 29th 2020


Good morning, everybody. How are you today?
Ready to finish unit seven?  YES!!!

Ok. Let's go!!
1. Today you are going to make a revision in your activity book.

ACTIVITY 1. Listen and draw the clock hands. Listen here.
ACTIVITY 2. Look at the pictures and write sentences.
(Sigue el ejemplo para escribir frases según los dibujos)
ACTIVITY 3: Reorder the sentences.
(Ordena las frases).

When you finish you can check here.
(Puedes revisar aqui).

2. And now let's work on an easy page.
Send it me.
(Terminamos con una página muy fácil, para enviarme)
CLICK HERE 

Las Horas en Inglés - Vocabulario (Guía de Estudio 2020)

GREAT WORK!!




ENTRADA 26.  Wednesday, May 27th 2020


Good morning, children.
Welcome to a new English lesson.

Today we continue with our activity book.

ACTIVITY 13. LISTEN HERE.

ACTIVITY 14. Look at the pictures and write about Anna'a daily routine.
(Observa las imágenes y escribe las rutinas de Anna).

ACTIVITY 15. Write about your daily routine.
(Escribe sobre tus propias rutinas de cada día).

                                                  Check here (Comprueba tus respuestas)

                                     Page 52

ACTIVITY 16. True/false about "TIME ZONES". Review the information on your pupil's book, 
        page 50.          click here to listen.
(Tendrás que revisar a información en el libro de texto para recordar mejor "TIME ZONES")

ACTIVITY 17. Look at Olga and write about your breakfast.
(Observa el texto de Olga y escribe algo parecido sobre tu desayuno).

                                   Check here (Comprueba tus respuestas).


                                                Picture Of Delicious Continental Breakfast Of Coffee And Croissants


                                                          GREAT WORK!!


ENTRADA 25. Monday, May 25th 2020



Good morning, children.
Welcome to our English lesson.

Today you are going to work in your activity book, page 50.

Activity 10: Unir las dos mitades de las frases con el color correspondiente.rojo (negativas). verde (afirmativas) y azul (preguntas).
Click here to check.
Activity 11. Completar el diálogo con las frases del recuadro gris.
Click here to check.
Activity 12. Hacer 4 dibujos y sus frases de las rutinas de un día normal.
                                                                 Daily Morning Girls Life stock vector. Illustration of care - 17844261

                                      GREAT WORK!!

ENTRADA  24. Thursday,  May 21st / Friday,  May 22nd 2020


Good morning, children.
Today's lesson is about Geography.

1. First, watch this video.



2. Now open your pupil's book on page 50. 
    Look, listen and read about TIME ZONES.
(Escucha y lee la información. En el mismo momento que aquí es de día, por ejemplo, en otras partes del mundo es de noche. Hay  distintas horas, según el lugar donde vives  en el mundo).

click here to listen.

3. Copy and answer these questions in your notebook.
Copia y contesta a las siguientes preguntas en tu cuaderno consultando la información anterior

Who?= quién  
Where?= dónde
What.....do?= qué hace
What time?= a qué hora
does /das/= no significa nada, sólo indica que está haciendo una pregunta.

TIME ZONES
            1.Who lives in Liverpool?
            2. Where does Matt live?
            3. What time does Olga get up?
            4. What time does Pablo go to school?
            5. Who lives in Honolulu?
            6. What does Matt do at six o'clock in the afternoon?


4. Here are the answers if you need help.
Copy them in the right place.
(También te doy las respuestas si necesitas ayuda. (OJO, que no están en orden). Sólo tienes que colocar la respuesta correcta debajo de cada pregunta)


                 a)  She gets up at seven o'clock.
                 b) Malina lives in Honolulu.
                c) Olga lives in Liverpool.
                d) Matt lives in Sydney (Australia)
               e) Matt has dinner at six o'clock in the afternoon.
               f) Pablo goes to school at eight o'clock.


5. Finally, send me a photo of this QUESTION/ANSWER exercise.
(Enviarme una foto de este ejercicio de preguntas/respuestas).
rosablino@hotmail.com

                                      GREAT  WORK!


Pictures of Earth · Pexels · Free Stock Photos


ENTRADA 23.  Wednesday  May, 20th 2020


Hello, everybody!
 Welcome to a new English lesson.

1. Today you are going to work on the activity book page 49.
(Hoy nos dedicamos a tres ejercicios del activity book)

EXERCISE 7.  Reorder the words. Colour the sentences.
(Ordenar las frases y subrayar del color correspondiente).

EXERCISE 8. LISTEN. Click here.

EXERCISE 9. Write sentences about Charlie.
(Mira en el cuadro del ejercicio 8 para hacer el 9).

FINALLY, CHECK HERE.
(Corrige abriendo este enlace).

Guía de buenos modales para tus hijos en el 2019 – Escuela de ...

GREAT WORK!!


ENTRADA 22.  Monday,  May18th  / Tuesday,  May 19th 2020


Good morning! How are you today? Fine?
Good. Let's go with some English.

1. Today you read and listen the "Dog's day" comic. It's on your pupil's book, page 49.

                         (Hoy juegan a dar un paseo por Londres)
(Lee el episodio en voz alta)
Click here to listen.

2. Now look at this photos about London.
Click here.
Tower Bridge (el puente de la torre que se abre para dejar paso a los barcos grandes que pasan por debajo).
Big Ben. (La torre con el reloj más famoso de Londres)
Houses of Parliament (donde se reúne el gobierno británico)
Buckingham Palace (la residencia oficial de la reina)
London Bus (autobuses típicos de dos pisos) observa el conductor a la derecha ¡Y circulan por la izquierda!
Victoria Station.
100% free coloring page of Big Ben, London, england. Color in this ...London Eye and the river Thames (La noria gigante junto al río Támesis).
50 Printable Adult Coloring Pages That Will Help You De-Stress ...      London Bus Clipart Black And White     

3. Finally draw a picture of your favourite place in London in your notebook.
(Dibuja en tu cuaderno tu lugar favorito de Londres)


                          GREAT WORK!
,


ENTRADA 21.  Thursday, May 14th / Friday, May 15th 2020


Good morning, children. Welcome to our last English lesson this week.
(Bienvenidos a la última clase de esta semana)

1. Today you are going to listen, copy and read an interview. It's on your pupil's book, page 48.
Click here.
(Hoy se trata de una entrevista. Mira en tu libro y escucha) Click here.

2. Now copy it down on your notebook.
(Cópiala en tu cuaderno y practica en voz alta)

Thursday, May 14th  / Friday, May 25th
AN  INTERVIEW

               -- Hi. Can I ask you some questions?
        - Yes.
        - What do you do every day?
        - I get up ......

TV Interview Vector Cartoon Illustration. Stock Vector ...


                                              GREAT WORK!!


ENTRADA 20.  Wednesday,  May 13th  2020


Good morning! Time for a new English lesson.

Today you are going to practice some grammar.

1. Open your pupil's book on page 48. Look at the yellow square. Click here.
(Observa el cuadro amarillo de la página 48 de tu libro)
GREEN: afirmative. Example:
I have lunch at two o'clock.


RED: negative. Example:
I don't go to school today.

.
BLUE: interrogative. Example:
Do you have a shower in the evening? Yes, I do.
Do you study French? No, I don't.

2. Now it's your turn. Write sentence  like the examples. Click here.
(Es hora de practicar. Escribe frases siguiendo los ejemplos. No es necesario imprimir la ficha, sólo escribe las frases en tu cuaderno con el número correspondiente. No olvides fecha y título).


3. It's time to check. Click here.

(Para comprobar qué tal lo has hecho).

Student Laptop Illustration Kid Studying Use Laptop Notebook Boy ...

                                                                   
Great work!!!



ENTRADA 19.   Monday, May 11th / Tuesday May 12th

Good morning, children. It's English time!

Today is an easy lesson. You are going to work in your activity-book.
(Hoy será una clase sencilla con el activity-book)

1. Page 47.
2.Page 48.  Remember the story.(CD3-5) 
(Puede que tengas que darle un repaso a la historieta, pg. 46-47) 
  Activity 6: PHONICS.  cd 8
      Click here to review.
      (Puedes corregir )

       GOOD  WORK!!


ENTRADA 18. Thursday, May 7th / Friday, May 8th 2020

Good morning, children. Welcome to a new English lesson. Today you practice the time.
        What time do you have breakfast?
        What time do you have lunch?
         What time do you have dinner?
        What time do you go to bed?
have breakfast - English Corner!
HAVE BREAKFAST
Ilustraciones, imágenes y vectores de stock sobre Family Have ...
HAVE DINNER
Clipart Of Someone Eating Dinner
HAVE LUNCH
Sleep | LearnEnglish Kids | British Council
GO TO BED


Now you listen to two children talking about it.
In England they have lunch and dinner earlier than in Spain.
(Ahora vas a escuchar a dos niños hablando de sus horarios.
Fíjate que en el Reino Unido comen y cenan más pronto que nosotros).

1. EXERCISE ONE. LISTEN

2. Print or copy the exercise and send it to me to check. OK?
(Imprime o copia el ejercicio y me lo envías una vez terminado para que lo revise,¿vale?)

                            rosablino@hotmail.com

                                               GOOD  WORK!

ENTRADA 17. Wednesday,  May 6th 2020

Good morning. It's time for English!!
Today you practice with the clock.
What time is it?
¿Qué hora es? Hoy practicamos con el reloj.

1. Remember the long hand tells the minutes.
The short hand tells the hour.
La manecilla de los minutos es más larga y más delgada.
la manecilla de las horas es más corta y gruesa.

2. Click here and copy or print the page.
(Imprime o copia la página, dibuja las horas).

3. Now you have to send me back the page.
OK?
 Cuando la termines, haces un foto y me la envías, ¿vale?



Tell Time to the Hour
   






ENTRADA 17.   Monday 4th  / Tuesday, May 5th

Good  morning, children. How are you today?
HAPPY!!  because we are in May.
(Hoy todos content@s porque empezamos  mayo, ¿verdad?

Children from 3ºA didn't have their lesson on Friday.
Los niños de 3ºA el viernes no habéis tenido clase.
Deberíais echar un vistazo a la entrada 16.

On this picture you have the graphic about telling the time.
Yo can copy it down on your notebook.
El dibujo muestra cómo se dice la hora en inglés. Cópialo en tu cuaderno para ir consultando en los próximos días.

                             GOOD  WORK!!!
                        
                   
           Monday, May 4th 2020  / Tuesday, May 5th 2020

                                    WHAT  TIME  IS  IT?
                             
                 🕑Telling time ບອກເວລາ 🕣what time is... - Xaysomboon ...
     
ENTRADA 16. Thursday, April 30th

Good morning, children.Welcome to a new English lesson.

Today you are going to watch a video to introduce how to tell the time.
(Hoy vamos a hacer una pequeña introducción para aprender a decir la hora en inglés. Lo practicaremos con calma estos días y el próximo curso también).






1. Now copy this page on your notebook. 
(Copia en tu cuaderno)
       click here 

2. Look at this pictures and read. You can print the page.  click here
(Lee las siguientes frases, cópialas en tu cuaderno, y si puedes imprime la ficha)

GREAT WORK!!



ENTRADA 15.  Wednesday, April 29th  2020

Good  morning, children.  How are  you  today?
Are you ready  to  practice the story "A trip to London"?

Yes! Let's go.

1. Read the story again to remember it.Pages 46 and 47.
. You can listen while you read. click (CD3-5)
(Primero volvemos a leer la historia  para recordarla mientras la escuchamos).

2. Now you open your English notebook  and copy this exercise.
  click here.
(Copiar y hacer el ejercicio en el cuaderno con la ayuda del libro)

3. When you finish you can check here.
( Cuando hayas terminado puedes corregir haciendo click)

GREAT WORK!!






ENTRADA 14.  Monday, April 27th  or Tuesday April 28th

Good morning, children.  Welcome to our English lesson.
First I congratulate you all for the excellent work on unit 6.
Lo primero tengo que felicitaros porque  casi todos habéis hecho un trabajo excelente  en el tema 6. 

Now, let's go with daily routines. Are you ready? Yes!!!


1.  First, print the pictures. Click here.
If  you don't have a printer, don't worry, you can draw your own pictures. 
(Si no tienes impresora no importa. Puedes hacer tus propias fichas. Pero no es obligatorio).

2. You need two extra picture" I GET DRESSED"( me visto)
  " I HAVE LUNCH" (comer). 

3. Now it's time to read the story. "A TRIP TO LONDON"
on the pupil's book. Page 46 and page 47.

Listen and repeat every sentence.  (CD3-5)
(Procura leer en voz alta. Escucha y repite cada frase para coger bien la pronunciación).

4. Finally, sing the song, it's on page 45.
(Por último puedes cantar la canción).



ENTRADA 13    Monday, April 20th  or Tuesday ,April 21st

Hello, children.  We start a new  week, number 5!!
(Hoy empezamos la quinta semana de trabajo on-line)

Today you are going to make a test on unit six: FOOD. So review your exercises first.
(Hoy vais a hacer un test sobre el tema 6, comidas. Así que lo primero es repasar los ejercicios que ya has hecho)

There are four exercises. You can do them on your notebook, take a photo and send me back to check.
(Hay cuatro ejercicios que puedes hacer en el cuaderno y mandarme una foto para que yo los corrija).

LET'S GO!!  

         Exercise 1. Click here to listen. 
       Exercise 2. Click here to listen.
            Exercise 3. Click here to listen.   
      Exercise 4. Click here to listen. 


ENTRADA 12.  Thursday April 16th  or  Friday  April 17th

Welcome, children. 
1. Today  we  are  going  to  watch a  video  to  introduce the  DAILY ROUTINES.
You look  at  the  pictures, it's easy.


 

2. Now  open  your  pupil's  book  on  page 45 .

" A day in your lifeand  look  at  Anna. Say what is she doing   in each picture.  

(Observa los dibujos de Anna y dí que hace en cada uno).


3. Copy the vocabulary on your notebook.
     (copia las 10 expresiones en tu cuaderno).

Thursday, April 16th 2020   or  Friday, April 17th 2020

                         A  DAY   IN  YOUR  LIFE________________


1. GET  UP       2 . HAVE  A  SHOWER     3. GET  DRESSED   

4  HAVE BREAKFAST       5. GO TO SCHOOL     6 . STUDY  

 7. HAVE LUNCH     8. GO HOME    9. HAVE DINNER    10. GO TO BED



ENTRADA 11.  Wednesday April 15th

Welcome to a new  lesson.
1. Today  you  watch  a  video  about  LUNCH.




2. Now,  you  cut out the food pictures on page  75  from  your  activity book,  stick  them  on  your  notebook  and  write  a sentence  on  each  picture. Look  at  this  example.

(Recortar los  dibujos de  la  página 75 del activity book. Pegarlos de uno en uno en el cuaderno junto a una  frase que tú te inventes, parecido al ejemplo) haz click en look  at  this  example 


ENTRADA  10   THIRD  TERM  ( TERCER TRIMESTRE)

Tuesday, April 14th 2020

Welcome back to our English  lessons.
Bienvenidos a las clases de inglés.
You are going to play some games to review.
Vais a practicar con unos juegos para repasar.
Find the English page in this link and play..
Encuentar tu página en el siguiente enlace para jugar.

http://www.educa.jcyl.es/educacyl/cm/gallery/Recursos_MundoPrimaria/cyl-2018-ingles/ingles/index.html



ENTRADA  9.   Thursday, April 2nd / Friday April 3rd 2020

Good  morning.  How  are  you today? FINE!!
We finish  the  second  term and  stop for Easter Holidays.
You can rest for a few days.
(Terminamos el segundo trimestre y paramos para las vacaciones de Semana Santa. Podemos descansar unos pocos días)

1. We  finish unit 6 on the activity-book.
       Page 44,   45  and   46.

      Activity 16.  Listen to check.

        Activity 1, page 46. Listen and number.

      To check  the  answers, click here.



ENTRADA  8.  Wednesday  April 1st 2020

Hello, everyone.  Today  you  work  on  the  activity  book.
Pages  41,   42  and  43.


ANSWERS
Activity  3:
1. (b) :  What  do  you  want  to  eat?
2. (d) : I don't  want  a  spaghetti  sandwich!
3. (c) : Fantastic! chicken  and  salad sandwiches.
4. (a) : Quick!  go  under  the table.

Activity 4.
1. The  children are  in space.  TRUE.
2. Olga  wants  a  spaghetti  sandwich. FALSE.
3. They  like  chicken  and  salad  sandwiches.  TRUE.
4. Max  likes  meatballs.  TRUE.

Activity  6.  LISTEN  AND  WRITE.  
  /ch/                              /sh/
 Charlie                          fish
  lunch                           shoes
  cheetah                         shiny (brillante) 
  chips                      

On  activity  8  you  listen  and  tick.

On  activity 11 you  listen  and  complete.

Finally  I  need  to  see  you  exercises. Please send  to  me a  photo  of  pages  42  and  43.
                 rosablino@hotmail.com.
(Los  ejercicios  de  hoy, pgs 42 y 43,   deberías  mandarlos  por  e-mail  para que  yo  los  pueda  ir  comprobando, tenemos  que  ir  recogiendo  información  para la  tercera  evaluación,  muchas  gracias).

Sentimos  las  molestias  que  os  supone  trabajar  así,  es  un  esfuerzo  que  seguro  dará  sus  resultados, ánimo.


ENTRADA  7.    Monday  March 30th  2020

Good  morning.  Welcome  to  a  new  English  lesson. 

1. Listen  and  read  the  information  about  the  solar  system in  your  pupil's  book,  page  42.

2. Read  the  information  about  the  Moon,  too.
Remember  the  Moon  travels  around  the  Earth  and  it  takes  28  days, exactly  27  days  and  seven  hours. That's  4  weeks. That's  why  every  week  we  can  see  the  moon  different.
Watch  this  video



3. Now,  read  the  sentences  about  the  Moon.  Careful!!  all  of  them  are  false.
( Todas  las  frases  del  enlace  son  falsas,  tienes  que  corregirlas y  escribir  en  tu  cuaderno sólo  las  frases  YA  CORREGIDAS).

                           Monday,  March  30th  2020

                  THE  MOON  AND  THE  SOLAR  SYSTEM.  
                                  TRUE  SENTENCES

                1.  .......................................................
                2.  ....................................................

4. Finally,  check  the  sentences.

5. That's  all. I  hope  you  learn  a  lot  today. BYE!!
   (Eso  es  todo. Espero  que  hayas  aprendido  mucho  hoy)


ENTRADA  6.  THURSDAY 26th / FRIDAY 27th,  MARCH   

Good   morning, children. How  are  you  today?  Fine?
   We  start  a  section  about  THE  SOLAR  SYSTEM.

1. Open  your  pupil's  book  on  page  41. Listen  to  the  RAP  CD50. Practice a  lot  to  memorize  it.

2. Open  your  notebook  and  copy  the rap (remember  it's  a  poem).  Draw  a  picture, too.
( copiar  el  rap  en  el  cuaderno, con  la  fecha  correspondiente  y  hacer un  dibujo).

3. Read  "A DOG'S DAY"  cd 51

4. Finally  watch  this  video.





ENTRADA  5.  WEDNESDAY,  MARCH   25th  2020 

Hello,  everyone!!  Welcome  to  a   new  lesson.
Today  we  practice  GRAMMAR.  It's  very easy.
                 (  Hoy  toca  gramática pero  es  muy  fácil)

1.  Open  your  pupil's  book  on page  40  and  look  at  the  yellow  square. Look  at  the  three  type  of  sentences:

  AFIRMATIVE,  NEGATIVE  and   INTERROGATIVE

Copy  the  sentences on  your  notebook.  First, date  and  title.
     (  Copia  las  frases en el cuaderno, primero  la  fecha  y  el  título, como  siempre).

2.  Now  some  practice. Open  here  and  do  the exercise on  your  notebook.

3. Now  check  the  answers.

4. And  finally  sing  the  song again.



      ENTRADA  4.   LUNES 23  DE  MARZO / MARTES 24  DE  MARZO


     Good  morning!  How  are  you   today?  Ok?

     Today  we  start  with  a  very  funny  activity.  STICKERS!

    1.Ask  an  adult  to  take  the   sticker-pages  out  of  the  activity book.
   ( Pide  a  un  adulto  que  te  saque  las  páginas  de las  pegatinas de un tirón)
       then  go  to  page 61.  Look  at  this.  
     You  can  finish  all  the  units ( including units7 and 8) if  you  look  at  the  vocabulary on the  pupil's  book.
 page 45 (" A day  in  your  life" unit 7) and  51  ("the island"  unit 8).

   2.  Open your pupil's  book  on  page  40  and  copy  the  dialogue  in  your  notebook.

                  Monday,  March  23rd  2020     or   Tuesday,  March 24th 2020

                                 AT  THE  SCHOOL  CANTEEN      listen  cd 46

                   -  I'm  hungry.  Look!  there's  spaghetti  for  lunch.
                      ........
                      ........




  3.  Read  the dialogue  in  a  loud  voice. ( Lee  el  diálogo  en  voz  alta)


                 ENTRADA  3.  JUEVES 19 / VIERNES 20  DE  MARZO

                Hello,  everyone!!  How  are  you  today??  fine?

                 Today we  check  the  sentences  about  SPACE  CAFÉ  story.
                 Then  you  can  watch  a  video   about  LUNCH  TIME.
                 I  hope  you can  do  everything  perfectly!   Good  luck!!

                    1. I'm  hungry. I  want  something  to  eat.
                    2.What  do  you  want  to  eat?
                    3. How  about  sausages?
                    4. I know!  I  want  to  eat  chicken  and  salad, please!
                    5. Me,  too!!  It's  delicious!
                    6.  Oh, no!! Flying  meatballs!!
                    7.  Quick!  Go  under  the  table!
                    8. Max,  you  look  like  an  alien!!
                    9.  The  cup  isn't  here.  Let's  go!



                     

         


               ENTRADA  2.  JUEVES 19 / VIERNES 20  DE  MARZO

                   GOOD  MORNING,  EVERYBODY!!

                  Today's  lesson....   we  read  a  story  about  food:  "SPACE  CAFÉ"

                    1.  Open  your  pupil's  book  on  pages  38 y  39.
                         Listen  to  cd42.  Read.  

                     2.  Now  you  listen  again  and  repeat  every  sentence  in a  loud  voice( en voz alta).

                     3. Open your  notebook.  Now  we  copy  some  important  sentences.
                           First,  in Spanish,  then  in  English.

                      
                         Thursday,  March  19th  2020    or  Friday,  March  20th  2020

                                                       REMEMBER

                         1. Tengo  hambre.  quiero  comer  algo.

                           .....................................................................
                     
                        2. ¿Qué  quieres  comer?

                           .....................................................................

                        3.  ¿Qué  tal  salchichas?

                            .......................................................................................

                        4. Ya  sé.  Quiero  comer  pollo  y  ensalada, por  favor.

                           ....................................................................................

                         5.   Yo  también.  Está  delicioso.

                         ...................................................................................

                          6.  Oh,  no!  Albóndigas  voladoras!

                         ................................................................................

                          7.  ¡Rápido!.  ¡Vamos  debajo  de  la  mesa!

                        ............................................................................

                          8.  Max.  Pareces  un  extraterrestre.

                        ...............................................................................

                        9.  La  copa  no  está  aquí.  ¡Vámonos!

                        ..................................................................................


                         
      

ENTRADA 1. FECHA 18 DE MARZO 2020                                                                                                                                                                                                     

         GOOD  MORNING,  EVERYBODY!!

          Today  we  start  a  new  unit.  SPACE  CAFÉ,  UNIT  SIX.

       It's  about  food.  You  are  going  to  work  in  your  ACTIVITY  BOOK,  page 40.
       
      1.  Colour  the  word  and  the  picture  in  the  same colour.

      2.  Complete  the  crossword.

       3.  In  your  notebook.  Copy  the  song from  page  37  pupil's  book.

                          Wednesday,  March 18th  2020

                                    THE  FOOD  SONG      click  here  to  listen
                                         
                                    I'm  so  hungry,
                           I  want  something  to  eat!!    

                                 (you  go  on...)

       4.  About  unit  five (CLOTHES),  we  make  the  test  when  we  go back  to  school.

       . For  questions  or  comments  you  can  e-mail   rosablino@hotmail.com






   

                                 

No hay comentarios:

Publicar un comentario